divendres, 23 d’abril de 2010

Els valors de la lectura

La  paradeta ha estat tot un èxit !  Un èxit malgrat  la crisi económica.  Ha estat una sortida d'escola ben rodona on  les nenes i els nens,  les mares i els pares, vàrem  poder gaudir  dels llibres en bona companyia i on es va fer palès que el protagonisme del llibre és necessàriamente el protagonisme del lector però també de l'acompanyament, es a dir, tot i que la lectura és un acte individual s'ha de reforçar i induir prèvia i posteriorment com activitat social compartida que transmeti el tresor de la lectura a l'infància. Com el tresor que en un clima d'amistat i valentia  es proposa trobar en Jim, el fill de l'Hostal Benbow, a L'illa del tresor del Robert L.Stevenson. Un protagonisme que ha d'estar present tot l'any i en tot tipus d'activitat.
Tal i com us vàrem anunciar en un comentari anterior, us proposem  ara la següent consulta: Què llibre has adquirit o regalat per Sant Jordi?



Es tracta d'enviar al blog un comentari sobre els llibres que heu rebut, comprat, regalat i compartir amb tot nosaltres les vostres propostes i lectures.


3 comentaris:

  1. La veritat és que a mi no m'agrada massa comprar llibres per St. Jordi a les parades: massa gent, masses presses, llibres poc atractius pels meus gustos... però sí m'agrada la festa cívica al voltant de la lectura. M'agrada poder compartir i celebrar aquest món i tot el que li envolta i m'agrada molt que la participació no es limiti a les llibreries i grans superfícies sinò que tinguin cabuda també altres entitats i agents de la societat civil: associacions diverses, AMPEs, partits polítics, institucions...
    A la parada de l'escola el meu nen va triar un llibre sobre el cos humà i un conte d'en Jostein Gardner (Els nans grocs).
    Dessitgem mil sant jordis més pels llibres i per tots nosaltres!!!

    ResponElimina
  2. Quan el meu fill torna del cole a la tarda, casa nostra continua poblant-se de tota mena d'animals: lleons, serps, rat penats, tigres, panteres, òlibes... Les seves paraules, plenes d'admiració per els, li fan estar absolutament fascinat. Des de l'aula sé que la seva professora li sap encomanar perfectament aquest entusiasme. Per això "no he tingut més remei" que regalar aquest llibre i "adaptar-me a conviure" amb totes aquestes feres.
    Es tracta de "Récords del mundo animal" de la col.lecció Enciclopèdia Increible Larousse on, com diu la resenya, els nens ho aprendran tot sobre aquest món: les espècies més longeves, els animals més ràpids, les condicions extremes en les que es desenvolupen i moltes, moltes curiositats divertides.

    Perquè com diu en Pablo: " ya está bien mamá, que el león no es el rey de la selva, sino de la sabana, que li agrada la caloreta!!


    Fitxa:

    Títol: Records del mundo animal. Col.lecció Enciclopèdia Increible Larousse
    Editorial: Larousse 2009
    ISBN: 978-84-801-6597-6
    -----------------

    Un altre llibre que recomano i que jo vaig escollir per regalar al meu fill és "El llibre de les endevinalles" , molt maco i divertit, amb il.lustracions de la Carme Queralt. Perquè... no em digueu , vosaltres els grans, que no us diverteix descobrir el secret que s'amaga darrere la definició.
    Formen part de la nostra literatura popular. Hi són a totes les llengües, les han inventat gent anònima i ens parlen de allò que ens envolta, des d'objectes quotidians fins a coses de menjar, plantes, animals...
    Són un instrument valuós per riure, ensinistrar la intel.ligència i la fantasia.

    Tots hem intentat crear les nostres pròpies endevinalles, amagar les nostres paraules secretes i posar-ho difícil per a què els altres les endevinin.
    Tambés des de l'escola a P5 s'ha parlat d'elles i als nens les agraden moltíssim. I ,com tot nosaltres en alguna ocasió, han creat les seves pròpies.

    Pablo: "endevina endevinalla qué es lo que tiene ojos pero no ve, tiene pies pero a veces no camina"

    Fitxa:

    El llibre de les endevinalles

    Selecció Carme Alcoverro
    Il.lustració Carme Queralt
    Editorial Barcanova 2002
    ISBN 978-84-489-1177-5

    ResponElimina